Aug 6, 2009

期末試験 - End semester examination

Salam kepada semua,

Tanpa disangka2, shiken dh dekat. 10 Ogos, tarikh bermulanya antara perjuangan pertama kami di JAD ni. Tak taula camne nanti. Kalo ikut prestasi markah kuiz, macam...ntah. Tak tau nak agak. But, what i feared the most....もちろん 物理(Physics). Tak tau camne, tapi rasa macam perbezaan taraf belajar fizik di SDAR & di JAD ni.....jauh sangat beza, or maybe aku yang bengap. Argh, 'belakang parang kalau diasah lagikan tajam.' So, 勉強、勉強、勉強 (study jela)。So, minggu ni maybe I'm quite busy with all these study. Ni lah antara bukti kesungguhanku (hehe)...

Study guna buku 化学(kimia),module,laptop(slide 先生) sambil air nescafe- tahan ngantok.


JAD's life...budak kat sini ramai betul yang rajin2. Kadang2 aku tertanya2, macam mana nak jadi rajin. Rajin yang dimaksudkan ialah, setiap masa terluang...buka buku, study. Macam jadikan buku as one of our best friend. But, I cannot do like that. This is my life, susah nak jadi rajin. My style, last-minit study. Even zaman sekolah dulu pun, berat hati betul nak study....exam week pun, study last minute je (except for SPM). Tapi, aku rasa ada hikmahnya gak duk JAD ni. Dengan kehadiran orang yang rajin ni la, aku jadi pressure(tension tengok diorang study je), pastu aku pun boleh la kot study.


Perlu ke aku study semua ni?

Disaat aku menulis post ni (09年08月06日, 1.10午前), aku tengah study....so, better aku balik sambung study sebelum aku merepek. Pray for my success in this 期末試験. Salam.


試験のじこくひょう

Lastly, sebelum aku berundur diri....sedikit kata2 semangat untuk semua マトリックの学生 dan diri saya sendiri . Walau seteruk mana result yang kita dapat untuk kuiz, jangan lemah semngat dan jangan kecewa, gandakan usaha dan sentiasala berusaha bersungguh2 serta mintalah pertolongan daripada Yang Maha Esa. Sesungguhnya kegagalan adalah kejayaan yang tertunda. Jatuh sekali tidak semestinya gagal, tetapi orang yang gagal ialah orang yang jatuh dan tidak bangun semula.
それで、がんばりましょう。

みんな、なんどでも GET-UP & TRY

Sekian, wassalam...

2 comments:

  1. good luck aa bro~
    xde masalah kot~ :D

    ReplyDelete
  2. hye,gambate.btl ke?
    Dah lama tggl Nihongo.almost 9yrs.ngehngehngeh..

    ReplyDelete