Oct 3, 2009

Belajar.Study.勉強。

Salam. おはいよう、

Hari ni hari last aku cuti....3 Okt 2009, 11.22pm. Berada di dpn laptop utk update blog ni+kemas barng nk blk. Argh, esk dh balik tbp smula. Aku tidak pasti. Adakah aku sudah bersedia utk menghadapi semester 2 di JAD ni??? Almaklumlah, cuti panjang 2 minggu ni (JAD mmg kedekut cuti skit) mana ada aku revise or buat 復習. Tp, there's still a good news which is aku siapkan homewrk (宿題) aku except for subjek fizik (物理). Mana taknya, kne tulis formula....ごめんね先生、公式をまだおぼえません。Formula aku x igt lg....so, blk tbp nanti jela buat. Bukan senang tau nk siapkn homewrk kt umah...dugaannya besar btl. Skit2 tgk katil, tgk tv, tgk laptop, tgk game....banyak betul dugaan duniawi ni bila tengah berjuang.

Now, for today....aku sedang cuba bermuhasabah diri, mencari semangat untuk belajar. Nak cuba kembalikan semangat untuk mengharungi hidup yang penuh keletihan=kelas pukul 7.50 pg-5.00 everyday. Aku ulang.....EVERYDAY on weekdays. Kadang2 rasa cam impossible (無理) plak, life aku time cuti pelik skit. Tido after subuh n bangun time azan zohor...haha.

Anyway, crita psl nk kembalikan semangat.....tiba2 aku teringat plak kenangan time kt Wisma Belia dl. I remembered my 2 english teacher yg btl2 gave us inspiration. Mr. Daniel or we called him as Mr. D & Mr. Saiful. I missed da word "Gd morning young engineer-to-be" as both of them usually said dat once entering da class. Mungkin ini tidak mendatangkn kesan 4 sum1....at first, I also didn't realised anything. But, lama-kelamaan it was sum kind of inspirational word utk lebih bersemangat bersaing sesama kami. Maklumlah, 3 bulan di Wisma Belia bertujuan utk memudahkan pihak YPM men-shortlisted kn student yg akan benar2 masuk ke JAD. So, we have to fight amongst ourselves. Another word dat i can't forget is :

"if u want to be an engineer,
be a young, damn, bloody good engineer."

Wow, it's too hyperbola...but, dat's da reality. Zaman skang ni, orng berilmu dh ramai. Yg graduate je berlambak ada.....ada yg smpai diploma & ada gk yg dah ada degree. Tapi hakikatnya, ada juga yang tamatkan pelajaran dengan menganggur. x dpt2 lagi keje. Kn kesian 2, pnt2 blaja engineering....tp kalo menganggur buat pe. So, dat's da point from his word. Be a young, damn, bloody good engineer. Insya Allah...


秋の学生と Mr. D.....remember. Be a young, damn, bloody good engineer.



with Mr. Saiful, Shirin 先生 beloved husband.

Dhla kot smpai sini...it's my time 2 watch football. Man Utd vs Sunderland. じゃ、また後で新しいポストね。さようなら。Thanx for reading.

No comments:

Post a Comment